Visit Sydsjælland & Møn
Digital læring til turistaktører på Sydsjælland og Møn
OPGAVEN KORT FORTALT:
- Visit Sydsjælland & Møn manglede digital læring til områdets turistaktører, med formålet om at styrke det interne samarbejde mellem destinationens medarbejdere.
- I samarbejde med Gyldendal e-Learning blev der skabt et digitalt undervisningsprogram med fokus på bl.a. god gæsteservice og relevante informationer om destinationen.
- Online træningen løser en vigtig opgave for især sæsonansatte, og giver Sydkyst Danmark mulighed for at booste turismen.
OPGAVEN
Som en attraktiv turistdestination i Danmark ønskede Visit Sydsjælland & Møn at udvikle digital læring til alle turistaktører i området. Gennem effektiv kommunikation var målet at styrke samarbejdet og hjælpe aktørerne med at fungere som de bedst tænkelige værter, og på den måde bidrage til at booste og styrke turismen hos Sydkyst Danmark.
LØSNINGEN
Løsningen blev et e-learningkursus med emner omhandlende alt lige fra god gæsteservice, mersalg og en helt konkret gennemgang af destinationen, de besøgende samt information om, hvordan aktørerne kan blive en del af netværket af turistinformationer. De udviklede moduler har løst en vigtig opgave med at videreformidle indhold til alle medarbejdere i destinationens turistvirksomheder, samt givet aktørerne mulighed for hurtigt at give bl.a. sæsonansatte vigtig viden om den destination, de er en del af.