Nye læringsformer
“Et af vores fjernundervisningstilbud er asynkrone e-learning-moduler, som vi har udviklet i et samarbejde med Gyldendal e-Learning. Med baggrund i vores erfaringer og oplevelsen af at have udviklet et godt og brugbart undervisningsmateriale, har vi indledt et samarbejde med Gyldendal e-Learning om at udbrede vores kurser til andre SOSU-skoler.”
Om e-læringsforløb på et bosted
"Det er godt at vide, at I samarbejder med fagspecialister, så man er sikker på, at alt er ajour i modulerne. Selve modulerne er meget nemme at arbejde i. Der er en rigtig god præsentation af områderne (godt stemmevalg, let forståelige tegninger og vejledning). Som leder får jeg rapporter over, hvor langt medarbejderne er med modulerne. Det har betydet, at jeg kan tage både gruppens og den enkeltes eventuelle udfordringer op, hvis det er nødvendigt.”
Om e-learning i magtanvendelse
"Efter vi har fået e-læringsmodulet i magtanvendelse, så er vi helt klart blevet opkvalificeret i psykiatri og handicap her i Tønder Kommune. Og det var godt, der kom nogle udefra og styrede os gennem processen. Der var en rigtig god sparring, og Gyldendal e-Learning formåede at gøre vores e-learning-kursus objektivt og anvendeligt for alle. Hvis man betaler for noget, og det så bare virker – er det en rar følelse.”
Om den økonomiske fordel ved e-learning
"Det handler om geografi og kostbar arbejdstid. Man slipper for transporten til uddannelsesstedet og kan bare logge sig ind på kurset på sin PC. På grundlag af de positive erfaringer med vores introduktionskursus, har vi også fået lavet e-læringskurser i medicinhåndtering og sårbehandling. Kurset i medicinhåndtering er obligatorisk for alle, der udleverer medicin – uanset om det er i hjemmeplejen, på plejecentre eller i botilbud.”
Om udviklingssamarbejdet af digital læring om demens
“Det har betydet meget, at Gyldendal e-Learning har kunnet spille sammen med os i forhold til, hvordan vi tænker, at projektet skal forløbe. Vi har nået at overveje nogle ting på en anden måde, end hvis vi ikke havde dem at sparre med i processen.”
E-learning som værktøjskasse i stressindsatsen
“Fleksibiliteten i e-læring passer ind i flere forskellige måder at igangsætte en stress-indsats. Det er et krav, at personalegrupperne skal have en dialog om stress, og hvor e-læringen er inspiration til det videre arbejde. De kan udvælge nogle emner eller afsætte hele dage til dialogen. De kan plukke i indholdet, så det passer til det enkelte teams særlige behov eller udfordringer. ”
IT-viden serveret på en anderledes og fin måde
“Som et helt konkret projekt besluttede vi i IT, at vi skulle udvikle et online kursus i basal IT-viden. Gyldendal e-Learning fangede hurtigt vores idé og den stil vi ønskede, så i dag står vi med et produkt, vi er ret godt tilfredse med. Det er lykkes os at udvikle et digitalt kursus, der kort og præcist bidrager med noget nyt og vigtigt – også for den erfarne IT-bruger, som også har mulighed for at gennemgå kurset. Jeg ville ikke tøve med at deltage i udviklingen af flere kurser og kan bestemt anbefale andre at gå i gang med at udvikle e-learning sammen med Gyldendal e-Learning.”
Om implementering af e-learning i en organisation
"Ledelsens fokus har betydet rigtig meget for e-learning-projekterne. Eksempelvis blev der truffet en ledelsesbeslutning om, at kurserne er obligatoriske, og ved hjælp af vores administrationssystem (LMS) kan vi tracke, om medarbejderne har været igennem. Det er vores kanal til opfølgning herunder vores dokumentation for, at vi får alle med igennem. Projekterne har haft høj prioritet, og mit indtryk er, at ledelsen er glade – projekterne betegnes som succesprojekter.”